"Final Fantasy XIV" α Third Test report
「ギルドリーヴ」を初体験。 "Girudorivu" first experience. ラノシア地域のモンスターとバトル! Ranoshia regional battle monsters!
スクウェア・エニックスのPS3/Windows用最新MMORPG「ファイナルファンタジー XIV(以下、FF XIV)」のαテスト第3弾をお届けする。 Square Enix's latest PS3/Windows for the MMORPG "Final Fantasy XIV (below, FF XIV)" to deliver the third α-test.
都合3度目のαテストということで、前2回に比べるとサーバー障害も改善され、遙かに快適にログインできるようになった。 The third α test that convenience is also improved compared with the server failure twice before, can now log in much comfort. 前2回のテストでは、サーバーエラーでゲームが落ちると、再接続が難しかったが、わずかな待ち時間でそれも可能になった。 In the previous two tests, the game falls on a server error, but it was difficult to reconnect, it was possible slight delay. しかし、ゲーム世界そのものはまだ不安定な状態が続いており、αテストはまだしばらく続きそうな印象だ。 However, the game world itself is still continues to be unstable, α test is likely to continue for some time impression.
さて、レポート第3弾では、「ギルドリーヴ」の戦闘を中心に、ソロでの戦闘の模様と、リムサ・ロミンサ郊外のフィールドに関する情報をお伝えしたい。 Now, the third report, "Girudorivu" focusing on fighting and fighting in solo pattern you want to convey information about the fields outside Rimusa Rominsa. 繰り返しになるが、ここで紹介している内容はαテストでの仕様であり、今後変更になる可能性が高い内容が含まれていることをご承知願いたい。 Once again, what has been presented here is a test specification α, I hope you know that includes the content will likely change.
■ 傭兵稼業の「ギルドリーヴ」。 The mercenary occupation ■ "Girudorivu." 受注からクリアまでの流れ Steps to clear the order-
テスト開始直後はアクセスが集中してログインしにくくなるが、今回は比較的スムーズにログイン、10分も待たずにゲーム世界へ入ることができた。 Testing began immediately after it will become difficult to access and log concentration, log into this relatively smoothly, could enter the game world, not waiting for 10 minutes. 今 回は、戦闘やギルドリーヴのテストが新たな重点項目として上がっていたこともあり、リムサ・ロミンサの入り口「ゼファーゲート」と、エーテライト(エオル ゼアの各都市国家が管理するワープゲート)がある「キャンプ・ビアデッドロック」の間に沢山のプレーヤーがひしめき合っていた。 This time, there also were a priority as a new item and testing Girudorivu battle Rominsa entrance Rimusa "Zefageto" and Eteraito (Wapugeto Eoruzea cities controlled by a state) is "Camp Biadeddorokku "was among many players crowded.
これまで、テスト中に動作が重くなったことはなかったが、今回ばかりはさすがに多少動作がかくつき、表示されないキャラクターもいるほどだ。 Previously, it was slow and during testing it, but the only action this time with some truly speak, as some characters do not see it. おそらく百人近く、ひょっとすると何百人ものプレーヤーが「ギルドリーヴ」のために結集していた。 Nearly a hundred, perhaps hundreds of players and possibly "Girudorivu" was to mobilize. 中にはパーティーを組んでいるプレーヤーもいたが、やはり動作が不安定で落ちやすいようで、「落ちたー」という声も頻繁に聞こえてきた。 Some of the players had formed a party that, like too easy to fall in the unstable behavior, "Oh fell," I heard a voice that often.
ここで「ギルドリーヴ」について簡単におさらいをしておこう。 Here, "Girudorivu" now make a brief run-through. 「ギルドリーヴ」はクエストの一種で、冒険者ギルドからカード状のプレートを発行してもらうことで受けられる。 "Girudorivu" is a kind of quest, can get by having a plate-shaped card issued by adventurers from the guild. 傭兵稼業や採集稼業を「リージョナルリーヴ」と、製作を中心とした「ローカルリーヴ」がある。 Occupation and the occupation collected mercenary "Rijonarurivu" and with a focus on making "Rokarurivu" there. これらはクエストの一種として、両方とも各8枚ずつ同時に持つことができる。 These type of quests as you can have both at the same time each one by 08.
今回は戦闘クエストが中心の「リージョナルリーヴ」を試してみた。 This quest is mainly combat "Rijonarurivu" tried. 「リージョナルリーヴ」はリムサ・ロミンサの「溺れた海豚亭」にいるピラルノーから受けられる。 "Rijonarurivu" Rimusa Rominsa is "drowning dolphin pavilion," which are received from Piraruno. カードには、依頼の成功立願のため聖人の故事のイメージが描かれているほか、依頼人の名前、依頼の内容、認可都市、募集人員、作戦任地、任務略述、契約期間が書いてある。 The card also depicts images of historical fact that the saint's request for 立願 success, client's name, the contents of the request, the city approved, employers, post operations, mission outline, written contract There. 要するに冒険者への求人情報だ。 Adventurer's job to short.
冒険者は条件にあう「ギルドリーヴ」を受け取ると、そこに書いてある作戦任地にあるエーテライトに行って、クエストを開始する。 The adventures that meet your criteria, "Girudorivu" is received, go to the post Eteraito strategy is written there, you begin the quest. カードにある契約期間は、制限時間だ。 Card in the contract, but the time limit. 最初に受けることができる依頼は全て30分。 The first request can receive all 30 minutes. これは現地に行ってエーテライトに登録をしてクエストを開始してからの時間なので、それまではとりあえず受けておいてずっと持ちっぱなしでも問題はない。 This is a time to begin the quest from a local register Eteraito go, until then leave the problem for now has not received much leave.
クエストをこなす人数はソロでもフルパーティーでも構わない。 No matter, people do the quest solo at a party full. ただし、参加する人数が多くなるほど、クエストの難易度は高くなる。 However, the larger the number of participants, increases the difficulty of the quest. 参加できるのは、受けるときに組んでいたパーティーのメンバーだけだ。 You can join, just when the partnership was a member of the receiving party. 途中でメンバーを入れ替えても、後から入ったメンバーは参加できない。 Even in the middle of replacing a member, members can join later entered. 今回はソロで挑戦してみた。 I tried this on his own.
このクエストは「推奨人数」が「難易度☆3つで3人パーティー向け」だったが、これは依頼の内容によって変わってくるのかもしれない。 This quest is "people" recommended that "for each party in three difficulty 3 ☆" It was this perhaps will vary depending on the contents of the request. 参加できるのは、受ける時に組んでいたパーティーのメンバーだけだ。 You can join the party members had crossed only when received. 途中でメンバーを入れ替えても、後から入ったメンバーは参加できない。 Even in the middle of replacing a member, members can join later entered. 今回はソロで行なうことにした。 This time it was done solo.
依頼がスタートすると、左上に制限時間のカウントと、遂行中のギルドリーヴ、依頼品のアイテムなどが表示される。 Request to start, and time limit counts in the upper left, in the course of Girudorivu appear and request product items. 現状ではやや表示が大きくて画面が見づらく感じた。 At present, large screen display felt somewhat 見Dzuraku. 最初の依頼はスプリガンが持っているという「小さな宝珠」を10個集めること。 The first request that the Spriggan have "little gem" to collect ten. 早速スプリガンを探して旅立つ。 Immediately set out looking for a Spriggan.
スプリガンの居場所を探す手がかりはミニマップに表示されている。 Find out where the clues are Spriggan mini-map display. 画面の黄色い「≫」の方向に目的のモンスターがいる。 Yellow screen "» "There are monsters in the desired direction. ある程度近づくと、表示が範囲をしめす黄色い円に変わる。 Some approaches, that indicate the range changes to display a yellow circle. このどこかにいるわけだが、モンスターは赤い小さな点で表示されているので、点を頼りに範囲を歩き回れば発見は難しくない。 Somewhere though, these monsters appear so small in terms of red, you walk around the area rely on finding the hard points. 目的のモンスターは名前の横に、小さなアイコンが表示されている。 Next to the name of the desired monster, a small icon that appears. 後は、スプリガンを倒して所定の数を手に入れれば終了だ。 After it ends When you get down to a predetermined number of Spriggan.
所定の数を集め終わると、青く輝く「エーテリアルノード」がその場に出現する。 After collecting a certain number, the blue "Eteriarunodo" that appeared in place. これを使って、依頼を受けたエーテライトまでワープすることができる。 Use it, you can warp to Eteraito solicited. これで、1つの「ギルドリーヴ」が完了する。 This one "Girudorivu" to complete. ギルドリーヴは2時間に1回更新されるので、ちょこちょこ覗いて新しいものを受けておくのがいいだろう。 Because Girudorivu updated 2 hours once, it is best you look into something new by little. 保持している「ギルドリーヴ」の内容は、メニューのジャーナルから確認できる。 Holding "Girudorivu" The contents of the journal can see from the menu.
注意点もある。 Some caveats. カウントが始まった後、別のエリアに移動したりクライアントが落ちてしまったりした場合は失敗になる。 After the count has begun, or if you've dropped and the client will move to another area of failure. ただし、パーティーで受けている場合には、残ったメンバーだけで続けることもできる。 However, if the receiving party, the only remaining member may continue.
■ 多種多様なモンスターたちが暮らす「ラノシア」で腕を磨く Home to a variety of monsters ■ "Ranoshia" polish one's arms
リムサ・ロミンサの西には、「ラノシア」という大地が広がっている。 Rimusa Rominsa west of the "Ranoshia" that the earth is increasing. 今回の戦闘の舞台はこのラノシアだ。 This stage is fighting this Ranoshia. モンスターは、1カ所に固まっているのではなく、強さの違う複数の種類のモンスターが入り交じりつつ点在している。 Monster has not stuck in one place, while mixed in are scattered in the different types of monsters strength.
「○○ラット」などのネズミ系や、虫系の敵はフィジカルレベル1、スキルランク1の状態でも簡単に倒せるが、少し遠出をすると、このレベルでは即戦闘不能クラスの敵もうろついている。 "Rat ○ ○" systems and mice as enemies based insect level 1 physical, and beat easily the state of rank one skill, and the outing a bit at this level has been hanging around the enemy of the class non-combat immediately. 幸い、とりあえずこの周辺ではアクティブではないので不用意に喧嘩を売らなければ、相手から襲いかかってくることはない。 Fortunately, in this area for now to sell the fight is not active, so carelessly, it does not come from the other attacked.
敵の強さは、敵をターゲットしたときに名前の横にでる○の色で判別できる。 The strength of the enemy, can be determined by the color of ○'m next to the name when you target an enemy. 色は、安全な「青」から、適正レベルの「緑」、強い「黄」、かなり強い「橙」、大変危険な「赤」まで5段階。 The color safe "blue" from the appropriate level of "green" Strong "yellow" very strong "orange" very dangerous "red" to 5. これが同じ地域を闊歩しているので、強さを確かめずに手を出してしまうと、前回のテストであっさり返り討ちにあった筆者のような目に遭ってしまうかもしれない。 Because this is roaming the same area, and making sure they get out strength, might look like the face of my previous test was simply 返Ri討Chi.
戦闘状態に入ると、そのプレーヤーがモンスターを占有したことを伝えるメッセージが流れる。 Entering the combat situation, hear a message stating that the possession of a monster player. この状態の間は、戦闘途中に他のプレーヤーがちょっかいを出してくる、いわゆる「横殴り」という行為ができない。 During this state, coming out of the way other players during combat so-called "sideswipe" can not act. だが、1度占有したモンスターでも、しばらく攻撃を行なわずにいると(例えば強いモンスターから逃げていたりすると)、占有状態は一定時間で解ける。 But even monsters once occupied, and while the offensive line help (or have run away from monsters and a strong example), the state is solved in constant time occupation.
武器を構えた「アクティブモード」で敵をターゲットすると、戦闘用のUIに切り替わる。 Arms opened an "active mode" to target the enemy, fighting for the switch to the UI. この状態で方向、間合いを見極め、アクションゲージが貯まった状態でアクションメニューにあるアイコンを押せば、アクションが発動する。 The direction of this state, assess the pause, press the icon in the Actions menu in the gauge action accrued, the action is triggered. 最初に使えるアクションは「槍術士」なら「槍撃」という通常攻撃だけだ。 The first action to use "professional 槍術" if "spear attack" just a normal attack.
アクションはクールタイムがあり、アクションアイコンの下にゲージで表示されている。 Kurutaimu action in that gauge is displayed under the action icons. これが貯まっていなければ、発動するまでに一定の待機時間が必要になる。 If you do not even saved it will have to wait until a certain exercise. 第3次αテストでは、フィールド上でのラグがあったため、戦闘のアクションが発動するまでにかなりの時間が必要で、あまりテンポの良い戦闘を楽しむことができなかった。 Α in the third test, because there was a lag on the field, much time is needed to invoke the action of the battle, could not enjoy a good battle tempo too much.
また武器の間合いも、現時点ではややわかりにくい。 The weapon can pause, a little confusing at the moment. 槍はその長いレンジを活かした攻撃が特徴というイメージがあるが、今の所この間合いが目に見える形では示されないので、プレーヤーが体で覚える必要がある。 There are images of spear attacks characterized by utilizing its long range, visible in the pause, so far not shown Tokoro Kono, players need to learn in the body. 将来、何らかの形で表示されるのか、それともプレーヤースキルを発揮する場所になるのだろうか? Future, or displayed in any way, would become a place to demonstrate skill or player?
ちなみに、今回戦ったクエストモンスターの1つ「プレイグラット」は、2匹でペアを組んでいて、1匹を攻撃するともう1匹もアクティブ状態になって襲って来る。 Incidentally, one of the monsters we fight Quest "Pureiguratto" is, they paired the two dogs, get active is also attacked another dog to attack dog. 幸い、弱かったが、これが更に強い敵になるとソロで戦うにはそれなりのプレーヤースキルを要求されそうだ。 Fortunately, the weak, to fight stronger enemies will solo it looks a decent player skills are required.
攻撃に使うアクションは、スキルランクが上がると自動的に覚えていく。 Attack action to use, we automatically learn skills in rank. 「槍術士」スキルランク4では、「フェロシティ」と「スキュアー」という2つのアクションを覚えていた。 "Professional 槍術" rank 4 skills, "ferocity" and the "Sukyua" remembered two actions. 覚えたアクションは、アクションメニューに登録することで使用可能になる。 Learned action, will be available to register on the Actions menu.
αテストでは、アクションを最大20個まで登録できるが、その中には発動に「TP」が必要なものがある。 Α test, we can register up to 20 actions, among them the fire "TP" is what you need. 「TP」はアクションメニューの下にあるバーに表示され、最初は「0」で攻撃等のアクションを行なうと少しずつ貯まっていく。 "TP" is displayed under the Actions menu bar, the first "0" and we even saved a little in attack and perform actions.
戦闘で上がっていくもう1つの成長要素「フィジカルレベル」は、プレーヤーの能力値を上げていくためのものだ。 Another element will grow up in battle "physical level" is intended to work up the ability of the player. 「フィジカルレベル」が上がると、「フィジカルボーナス」が手に入る(例えばレベル1→2の時には75)。 "Physical level" goes up "bonus physical" get the (2 → 1 at level 75 for example.) これを各ステータスに割り振っていく。 It will allocate to each state. ステータスを1つ上げるために必要なボーナスはだんだんと上昇していくので、よく考えて振っていく必要がありそうだ。 Bonuses need to raise the status of one will increase gradually, so it will likely be a wave is it?
戦闘については、パーティー戦や武器を持ち替えての戦闘などまだまだ試せていない部分があるので、今後のレポートで逐次紹介していきたいと思う。 For the battle, because there are still other parts have not tried holding a weapon and battle against a party, I would like to introduce the next sequential report.
2010 SQUARE ENIX CO., LTD. All Rights Reserved.
Source : impress.co.jp
都合3度目のαテストということで、前2回に比べるとサーバー障害も改善され、遙かに快適にログインできるようになった。 The third α test that convenience is also improved compared with the server failure twice before, can now log in much comfort. 前2回のテストでは、サーバーエラーでゲームが落ちると、再接続が難しかったが、わずかな待ち時間でそれも可能になった。 In the previous two tests, the game falls on a server error, but it was difficult to reconnect, it was possible slight delay. しかし、ゲーム世界そのものはまだ不安定な状態が続いており、αテストはまだしばらく続きそうな印象だ。 However, the game world itself is still continues to be unstable, α test is likely to continue for some time impression.
さて、レポート第3弾では、「ギルドリーヴ」の戦闘を中心に、ソロでの戦闘の模様と、リムサ・ロミンサ郊外のフィールドに関する情報をお伝えしたい。 Now, the third report, "Girudorivu" focusing on fighting and fighting in solo pattern you want to convey information about the fields outside Rimusa Rominsa. 繰り返しになるが、ここで紹介している内容はαテストでの仕様であり、今後変更になる可能性が高い内容が含まれていることをご承知願いたい。 Once again, what has been presented here is a test specification α, I hope you know that includes the content will likely change.
リムサ・ロミンサ周辺の「ギルドリーヴ」やモンスターとの戦闘を時間の限り体験してみた Rominsa around Rimusa "Girudorivu" I have limited experience and time to battle monsters and |
■ 傭兵稼業の「ギルドリーヴ」。 The mercenary occupation ■ "Girudorivu." 受注からクリアまでの流れ Steps to clear the order-
テスト開始直後はアクセスが集中してログインしにくくなるが、今回は比較的スムーズにログイン、10分も待たずにゲーム世界へ入ることができた。 Testing began immediately after it will become difficult to access and log concentration, log into this relatively smoothly, could enter the game world, not waiting for 10 minutes. 今 回は、戦闘やギルドリーヴのテストが新たな重点項目として上がっていたこともあり、リムサ・ロミンサの入り口「ゼファーゲート」と、エーテライト(エオル ゼアの各都市国家が管理するワープゲート)がある「キャンプ・ビアデッドロック」の間に沢山のプレーヤーがひしめき合っていた。 This time, there also were a priority as a new item and testing Girudorivu battle Rominsa entrance Rimusa "Zefageto" and Eteraito (Wapugeto Eoruzea cities controlled by a state) is "Camp Biadeddorokku "was among many players crowded.
これまで、テスト中に動作が重くなったことはなかったが、今回ばかりはさすがに多少動作がかくつき、表示されないキャラクターもいるほどだ。 Previously, it was slow and during testing it, but the only action this time with some truly speak, as some characters do not see it. おそらく百人近く、ひょっとすると何百人ものプレーヤーが「ギルドリーヴ」のために結集していた。 Nearly a hundred, perhaps hundreds of players and possibly "Girudorivu" was to mobilize. 中にはパーティーを組んでいるプレーヤーもいたが、やはり動作が不安定で落ちやすいようで、「落ちたー」という声も頻繁に聞こえてきた。 Some of the players had formed a party that, like too easy to fall in the unstable behavior, "Oh fell," I heard a voice that often.
ここで「ギルドリーヴ」について簡単におさらいをしておこう。 Here, "Girudorivu" now make a brief run-through. 「ギルドリーヴ」はクエストの一種で、冒険者ギルドからカード状のプレートを発行してもらうことで受けられる。 "Girudorivu" is a kind of quest, can get by having a plate-shaped card issued by adventurers from the guild. 傭兵稼業や採集稼業を「リージョナルリーヴ」と、製作を中心とした「ローカルリーヴ」がある。 Occupation and the occupation collected mercenary "Rijonarurivu" and with a focus on making "Rokarurivu" there. これらはクエストの一種として、両方とも各8枚ずつ同時に持つことができる。 These type of quests as you can have both at the same time each one by 08.
今回は戦闘クエストが中心の「リージョナルリーヴ」を試してみた。 This quest is mainly combat "Rijonarurivu" tried. 「リージョナルリーヴ」はリムサ・ロミンサの「溺れた海豚亭」にいるピラルノーから受けられる。 "Rijonarurivu" Rimusa Rominsa is "drowning dolphin pavilion," which are received from Piraruno. カードには、依頼の成功立願のため聖人の故事のイメージが描かれているほか、依頼人の名前、依頼の内容、認可都市、募集人員、作戦任地、任務略述、契約期間が書いてある。 The card also depicts images of historical fact that the saint's request for 立願 success, client's name, the contents of the request, the city approved, employers, post operations, mission outline, written contract There. 要するに冒険者への求人情報だ。 Adventurer's job to short.
冒険者は条件にあう「ギルドリーヴ」を受け取ると、そこに書いてある作戦任地にあるエーテライトに行って、クエストを開始する。 The adventures that meet your criteria, "Girudorivu" is received, go to the post Eteraito strategy is written there, you begin the quest. カードにある契約期間は、制限時間だ。 Card in the contract, but the time limit. 最初に受けることができる依頼は全て30分。 The first request can receive all 30 minutes. これは現地に行ってエーテライトに登録をしてクエストを開始してからの時間なので、それまではとりあえず受けておいてずっと持ちっぱなしでも問題はない。 This is a time to begin the quest from a local register Eteraito go, until then leave the problem for now has not received much leave.
プレーヤーで混みあう「キャンプ・ピアデッドロック」のエーテライト。 Players crowded "camps Piadeddorokku" Eteraito of. 実際はすべて表示しきれておらず、遙かに沢山のプレーヤーがいる MLB can not really see all that much a lot of players |
どの「ギルドリーヴ」を受けるか選択して、決定する Which "Girudorivu" have chosen to receive to determine | 最後にパーティーの人数に合わせた難易度を選択する Select the number of difficulty according to the last party |
目的のモンスターがいる方向は「≫」マークで示される The monster is the desired direction "» "Mark indicated by |
目的地に近づくと、マークが範囲を示す黄色い円に変わる As you approach your destination, turn into a yellow circle marks indicate the extent |
このクエストは「推奨人数」が「難易度☆3つで3人パーティー向け」だったが、これは依頼の内容によって変わってくるのかもしれない。 This quest is "people" recommended that "for each party in three difficulty 3 ☆" It was this perhaps will vary depending on the contents of the request. 参加できるのは、受ける時に組んでいたパーティーのメンバーだけだ。 You can join the party members had crossed only when received. 途中でメンバーを入れ替えても、後から入ったメンバーは参加できない。 Even in the middle of replacing a member, members can join later entered. 今回はソロで行なうことにした。 This time it was done solo.
依頼がスタートすると、左上に制限時間のカウントと、遂行中のギルドリーヴ、依頼品のアイテムなどが表示される。 Request to start, and time limit counts in the upper left, in the course of Girudorivu appear and request product items. 現状ではやや表示が大きくて画面が見づらく感じた。 At present, large screen display felt somewhat 見Dzuraku. 最初の依頼はスプリガンが持っているという「小さな宝珠」を10個集めること。 The first request that the Spriggan have "little gem" to collect ten. 早速スプリガンを探して旅立つ。 Immediately set out looking for a Spriggan.
スプリガンの居場所を探す手がかりはミニマップに表示されている。 Find out where the clues are Spriggan mini-map display. 画面の黄色い「≫」の方向に目的のモンスターがいる。 Yellow screen "» "There are monsters in the desired direction. ある程度近づくと、表示が範囲をしめす黄色い円に変わる。 Some approaches, that indicate the range changes to display a yellow circle. このどこかにいるわけだが、モンスターは赤い小さな点で表示されているので、点を頼りに範囲を歩き回れば発見は難しくない。 Somewhere though, these monsters appear so small in terms of red, you walk around the area rely on finding the hard points. 目的のモンスターは名前の横に、小さなアイコンが表示されている。 Next to the name of the desired monster, a small icon that appears. 後は、スプリガンを倒して所定の数を手に入れれば終了だ。 After it ends When you get down to a predetermined number of Spriggan.
所定の数を集め終わると、青く輝く「エーテリアルノード」がその場に出現する。 After collecting a certain number, the blue "Eteriarunodo" that appeared in place. これを使って、依頼を受けたエーテライトまでワープすることができる。 Use it, you can warp to Eteraito solicited. これで、1つの「ギルドリーヴ」が完了する。 This one "Girudorivu" to complete. ギルドリーヴは2時間に1回更新されるので、ちょこちょこ覗いて新しいものを受けておくのがいいだろう。 Because Girudorivu updated 2 hours once, it is best you look into something new by little. 保持している「ギルドリーヴ」の内容は、メニューのジャーナルから確認できる。 Holding "Girudorivu" The contents of the journal can see from the menu.
注意点もある。 Some caveats. カウントが始まった後、別のエリアに移動したりクライアントが落ちてしまったりした場合は失敗になる。 After the count has begun, or if you've dropped and the client will move to another area of failure. ただし、パーティーで受けている場合には、残ったメンバーだけで続けることもできる。 However, if the receiving party, the only remaining member may continue.
目的のモンスターには、名前の横に「ギルドリーヴ」のアイコンがついている。 The purpose of the monster, next to the name "Girudorivu" icon is attached. このモンスターは「ギルドリーヴ」を受けたプレーヤー専用のようだ This Monster "Girudorivu" like a player who only |
クリア後、その場で少しの間待っていれば…… After clearing, if you wait a while on the fly ... | 「エーテリアルノード」が出現。 "Eteriarunodo" appearance. ワープでエーテライトまで帰ることができる Eteraito can go to the warp |
■ 多種多様なモンスターたちが暮らす「ラノシア」で腕を磨く Home to a variety of monsters ■ "Ranoshia" polish one's arms
リムサ・ロミンサの横に広がる「ラノシア」 Rimusa Rominsa spread next to "Ranoshia" |
「○○ラット」などのネズミ系や、虫系の敵はフィジカルレベル1、スキルランク1の状態でも簡単に倒せるが、少し遠出をすると、このレベルでは即戦闘不能クラスの敵もうろついている。 "Rat ○ ○" systems and mice as enemies based insect level 1 physical, and beat easily the state of rank one skill, and the outing a bit at this level has been hanging around the enemy of the class non-combat immediately. 幸い、とりあえずこの周辺ではアクティブではないので不用意に喧嘩を売らなければ、相手から襲いかかってくることはない。 Fortunately, in this area for now to sell the fight is not active, so carelessly, it does not come from the other attacked.
敵の強さは、敵をターゲットしたときに名前の横にでる○の色で判別できる。 The strength of the enemy, can be determined by the color of ○'m next to the name when you target an enemy. 色は、安全な「青」から、適正レベルの「緑」、強い「黄」、かなり強い「橙」、大変危険な「赤」まで5段階。 The color safe "blue" from the appropriate level of "green" Strong "yellow" very strong "orange" very dangerous "red" to 5. これが同じ地域を闊歩しているので、強さを確かめずに手を出してしまうと、前回のテストであっさり返り討ちにあった筆者のような目に遭ってしまうかもしれない。 Because this is roaming the same area, and making sure they get out strength, might look like the face of my previous test was simply 返Ri討Chi.
戦闘状態に入ると、そのプレーヤーがモンスターを占有したことを伝えるメッセージが流れる。 Entering the combat situation, hear a message stating that the possession of a monster player. この状態の間は、戦闘途中に他のプレーヤーがちょっかいを出してくる、いわゆる「横殴り」という行為ができない。 During this state, coming out of the way other players during combat so-called "sideswipe" can not act. だが、1度占有したモンスターでも、しばらく攻撃を行なわずにいると(例えば強いモンスターから逃げていたりすると)、占有状態は一定時間で解ける。 But even monsters once occupied, and while the offensive line help (or have run away from monsters and a strong example), the state is solved in constant time occupation.
武器を構えた「アクティブモード」で敵をターゲットすると、戦闘用のUIに切り替わる。 Arms opened an "active mode" to target the enemy, fighting for the switch to the UI. この状態で方向、間合いを見極め、アクションゲージが貯まった状態でアクションメニューにあるアイコンを押せば、アクションが発動する。 The direction of this state, assess the pause, press the icon in the Actions menu in the gauge action accrued, the action is triggered. 最初に使えるアクションは「槍術士」なら「槍撃」という通常攻撃だけだ。 The first action to use "professional 槍術" if "spear attack" just a normal attack.
アクションはクールタイムがあり、アクションアイコンの下にゲージで表示されている。 Kurutaimu action in that gauge is displayed under the action icons. これが貯まっていなければ、発動するまでに一定の待機時間が必要になる。 If you do not even saved it will have to wait until a certain exercise. 第3次αテストでは、フィールド上でのラグがあったため、戦闘のアクションが発動するまでにかなりの時間が必要で、あまりテンポの良い戦闘を楽しむことができなかった。 Α in the third test, because there was a lag on the field, much time is needed to invoke the action of the battle, could not enjoy a good battle tempo too much.
また武器の間合いも、現時点ではややわかりにくい。 The weapon can pause, a little confusing at the moment. 槍はその長いレンジを活かした攻撃が特徴というイメージがあるが、今の所この間合いが目に見える形では示されないので、プレーヤーが体で覚える必要がある。 There are images of spear attacks characterized by utilizing its long range, visible in the pause, so far not shown Tokoro Kono, players need to learn in the body. 将来、何らかの形で表示されるのか、それともプレーヤースキルを発揮する場所になるのだろうか? Future, or displayed in any way, would become a place to demonstrate skill or player?
「プレイグラット」は2匹でペアを組んで襲って来る "Pureiguratto" comes paired with attacking two dogs |
スキルランクが上がると、その武器のアクションを覚えていく Skill rank goes up, we remember the action of the weapons | フィジカルボーナスで上げることのできるステータスは多数ある Physical state that can increase the bonuses are legion |
ちなみに、今回戦ったクエストモンスターの1つ「プレイグラット」は、2匹でペアを組んでいて、1匹を攻撃するともう1匹もアクティブ状態になって襲って来る。 Incidentally, one of the monsters we fight Quest "Pureiguratto" is, they paired the two dogs, get active is also attacked another dog to attack dog. 幸い、弱かったが、これが更に強い敵になるとソロで戦うにはそれなりのプレーヤースキルを要求されそうだ。 Fortunately, the weak, to fight stronger enemies will solo it looks a decent player skills are required.
攻撃に使うアクションは、スキルランクが上がると自動的に覚えていく。 Attack action to use, we automatically learn skills in rank. 「槍術士」スキルランク4では、「フェロシティ」と「スキュアー」という2つのアクションを覚えていた。 "Professional 槍術" rank 4 skills, "ferocity" and the "Sukyua" remembered two actions. 覚えたアクションは、アクションメニューに登録することで使用可能になる。 Learned action, will be available to register on the Actions menu.
αテストでは、アクションを最大20個まで登録できるが、その中には発動に「TP」が必要なものがある。 Α test, we can register up to 20 actions, among them the fire "TP" is what you need. 「TP」はアクションメニューの下にあるバーに表示され、最初は「0」で攻撃等のアクションを行なうと少しずつ貯まっていく。 "TP" is displayed under the Actions menu bar, the first "0" and we even saved a little in attack and perform actions.
戦闘で上がっていくもう1つの成長要素「フィジカルレベル」は、プレーヤーの能力値を上げていくためのものだ。 Another element will grow up in battle "physical level" is intended to work up the ability of the player. 「フィジカルレベル」が上がると、「フィジカルボーナス」が手に入る(例えばレベル1→2の時には75)。 "Physical level" goes up "bonus physical" get the (2 → 1 at level 75 for example.) これを各ステータスに割り振っていく。 It will allocate to each state. ステータスを1つ上げるために必要なボーナスはだんだんと上昇していくので、よく考えて振っていく必要がありそうだ。 Bonuses need to raise the status of one will increase gradually, so it will likely be a wave is it?
戦闘については、パーティー戦や武器を持ち替えての戦闘などまだまだ試せていない部分があるので、今後のレポートで逐次紹介していきたいと思う。 For the battle, because there are still other parts have not tried holding a weapon and battle against a party, I would like to introduce the next sequential report.
2010 SQUARE ENIX CO., LTD. All Rights Reserved.
Source : impress.co.jp
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